FAQ |
Najczęściej zadawane pytania:1. Jak najlepiej zorganizować strefę wejścia do sklepu, aby jesienią i zimą jak najmniej brudu przedostało się na salę sprzedaży? Czy nadal obowiązuje 3-stopniowa organizacja czyszczącej strefy wejścia? Wrzesień i początek października, to praktycznie ostatnie chwile, kiedy można zabrać się za poprawę oczyszczania obuwia w sklepie czy innym obiekcie handlowym. Jak to zrobić aby zoptymalizować koszty a jednocześnie osiagnąć zamierzony efekt. Sposób na to jest bardzo prosty. Jeżeli mamy istniejący obiekt wystarczy gdy w czasie największego ruchu zwrócimy uwagę na strefę wejściową zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Sprawdźmy w jaki sposób osoby wchodzą do sklepu, czy wejście jest na wprost np. z parkingu czy chodnika, czy może po skosie. Spójrzmy jak zachowują się w sklepie tuż po przekroczeniu drzwi, dokąd się kierują. Takie informacje umożliwią nam dobranie odpowiedni rozmiar wycieraczki. Pamiętamy o najważniejszej zasadzie systemów czyszczących czyli o długości systemu. Musimy w taki sposób zaprojektować system czyszczący, aby osoby wchodzące miały wytarte obuwie "mimo woli". Zapomnijmy o tym, że nasi klienci będą wycierać obuwie na zewnątrz a później w środku. Gdyby tak było zupełnie wystarczająca byłaby wycieraczka 60x40 cm na zew. oraz mała mata przejściowo-osuszająca w środku. Później dokonajmy oceny nasze obecnego system czyszczącego. Może wystarczy go odpowiednio zmodyfikować? Jeżeli jest przed drzwiami wycieraczka gumowa typu "plaster miodu" to na pewno warto wypełnić ją szczoteczkami. Ze szczoteczek można ułożyć napis lub logo. Jeżeli udałoby się umieścić ją we wnęce (czyli w niewielkim obniżenieu posadzki na 2,5cm) byłoby jeszcze lepiej, nikt by się nie potykał a zabrudzenia, woda itd. nie rozpływałyby się w okolicy drzwi. Zobaczmy co się dzieje w środku sklepu. Jeżeli są położone tuż za drzwiami, zużyte maty polipropylenowe, nie wymieniane od kilku lat. Warto je wymienić na produkty profesjonalne typu LABRUS lub LABRUS PLUS, na tzw miękkiej gumie z możłiwością prania w pralkach. W wielu jednak przypadkach, wycieraczek w sklepach praktycznie nie ma. Standardem (niestety) jest brudna podłoga od drzwi do kasy, a błoto i woda usuwane są na koniec dnia. I dlatego warto poważnie pomyśleć o wycieraczkach. I to najlepiej o wycieraczkach montowanych we wnękach. Dobry system czyszczący posiada:
Nie bójmy się wykonywać wnęki.. Na pewno aluminiowa wycieraczka we wnęce 25 mm wyglada o wiele lepiej niż kafle po 300 zł/m2 pobrudzone, mokre i ślizgie. Wykonanie wnęki w gresie lub polbruku zajmuje 4-6 godzin. (wycięcie kafli, osadzenie kątownika, wykonanie wylewki betonowej). Zalecane głębokośći wnęk 35 mm (dla kratownic - wyłącznie na zew. budynku!), 20-25 mm dla wycieraczek gumowych i aluminiowych na zew. lub w środku. W obiektach sklepowych nie zalecamy wnęk 10-15 mm oraz montażu wycieraczek aluminiowych czy kratownic bezpośrednio na posadzce. Wnęka 10-15 mm jest zbyt płyta, a produkty serii 12 mm mają mniejszą skuteczność niż wycieraczki serii 22 mm. Wynika to z faktu, iż ilość profili czyszczących w wycieraczkach 22 mm jest po prostu więcej na 1m. Jak dodamy do tego, jeszcze, że wycieraczka 22 mm we wnęce "mieści" 2-3 razy więcej nieczystości niż jej "siostra" 12 mm to nie ma się nad czym zastanawiać. Zatem wybieramy dostawcę wycieraczek i ustalamy z nim szczegóły techniczne, tj. wysokość, rozmiar, rodzaje i kolor wkładów. 2. Jakie są podstawy organizowania strefy wejścia - proszę o rozróżnienie wytycznych dla sklepu z bardzo małą powierzchnią na jej organizację oraz dla placówki, która ma większe możliwości. Podstawą organizowanie strefy wejściowej jest ustalenia jakie natężenie ruchu obecne i przewidywane oraz w jaki sposób odbywa się ruch (jaką trasą). Mając taką wiedzę należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań: Jaki system czyszczący jest teraz wykorzystywany i jaka jest jego skuteczność? Czy istnieje wnęka/i pod wycieraczkę? Jak wygląda architektura wejścia? Jaka jest kolorystyka i materiał stolarki drzwiowej oraz posadzki? Jakie są możliwości techniczne i finansowe montażu systemu czyszczącego? Czy zależy Państwu na posiadaniu efektywnego systemu czyszczącego podnoszącego prestiż wejścia? 3. Jaka jest minimalna powierzchnia, aby umieścić w niej profesjonalną matę/wycieraczkę? Nie istnieje granica powierzchni, aby można mówić, że do pewnego rozmiaru wycieraczki są profesjonalne lub też nie. W przypadku obiektów handlowych warto byłoby się posługiwać długością systemu (ilością kroków). Aby oczyszczanie było skuteczne potrzebne jest min 5 kroków (2-3 kroki na strefie mokrej - I i II oraz podobna ilość kroków na strefie suchej tj. III i IV - dla niewielkich sklepów, dla większych sklepów, marketów nawet 10 czy 15 kroków może być za mało... Wszystko zależy od wielu czynników czy ruch jest z wózkami, jaki rodzaj nieczystości jest wnoszony na obuwiu, itd. 4. Jakiego typu występują wycieraczki/maty i które są najbardziej polecane do sklepów? Najbardziej popularne produkty do sklepów to - wycieraczki gumowe ze szczoteczkami, kratownice stalowe - ocynkowane, wycieraczki aluminiowe serii MEDIUM i OPTIMUM (z odpowiednimi wkładami ) oraz maty osuszające serii Rainbow, Labrus. W sklepach o podwyższonym standardzie stosujemy wycieraczki aluminiowe serii LUX z odpowiednimi wkładami oczyszczajacymi oraz maty osuszajace Rainbow, Labrus oraz Labrus Plus. 5. Jakie są sposoby ich montażu? Montaż wycieraczek zależy od ich rodzaju. Zdecydowanie rekomendujemy montaż we wnękach. Poza wycieraczkami tekstylnymi podgumowanymi, które układa się na posadzkach. 6. Jakie jest najlepsze podłoże pod omawiane maty? Wnęka otoczona kątownikiem aluminiowym lub ze stali nierdzewnej. 7. Jakiego typu wycieraczki mają Państwo w ofercie, które z nich są najpopularniejsze i z czego wynika ich popularność? W ofercie posiadamy:
Najbardziej popularne są wycieraczki aluminiowe wykonywane na wymiar i wg potrzeb klienta (wkłady czyszczące dobrane indywidualnie). Popularność tego produktu wynika z możliwości wykonania praktycznie dowolnego wymiaru oraz dowolnej konfiguracji wkładów czyszczących. 8. Czy istnieje możliwość wybory koloru maty? Dlaczego kolor czarny jest najpopularniejszy? Czyżby inne kolory były trudniejsze w utrzymaniu mat w czystości? Istnieje możliwość wyboru koloru mat. Najbardziej popularne kolory mat osuszających to szary oraz brązowy z domieszkami. Najcześciej kupowane wkłady szczotkowe czy gumowe do wycieraczek aluminiowych są koloru czarnego. Prawdziwym konserom wystrojów wnętrz proponujemy tekstylne wycieraczki LOGO wykonywane wg projektu klienta i barwione włókno na całej grubości. 9. Czy maty w innym kolorze są droższe od czarnych? O ile? W takiej samej cenie. Chyba, że klient życzy sobie wycieraczkę LOGO, wtedy otrzyma odpowiednią kalkulację. 10. Gdzie detalista może kupić wasze maty? Posiadamy kilka sklepów internetowych m.in. www.sklep.csn.pl gdzie można zamówić towary online. Ponadto zapraszamy do wizyty na stronie firmowej www.csn.com.pl dla każdego klienta przygotujemy atrakcyjną ofertę. 11. Czy oferujecie również ogólnopolską usługę montażu mat? Jeśli tak, to jakimi warunkami jest ona obwarowana? Oferujemy montaż wycieraczek, wycinanie wnęk na terenie kraju i nie tylko. Doradzamy bezpłatnie. Montaż 12. Czy usługa dzierżawy jest bardziej opłacalna dla detalisty niż kupno maty? Dzierżawa jest na pewno wygodniejsza. Ktoś przyjeżdza, zabiera brudną matę, zostawia czystą. Można dobrać sobie cykliczność wymian oraz rozmiary. Niestety jednak jest to kosztowne rozwiązanie i w perspektywie roku czy dwóch lat, opłaty jakie wnosimy z powodzeniem starczą na zakup dobrej maty (LABRUS czy LABRUS PLUS) a osoba sprzątajaca poradzi sobie z utrzymaniem jej w czystości. W ciągu roku zaobserwowaliśmy kilkukrotny wzrost sprzedaży profesjonalnych mat dla klientów detalicznych. Mat, które można prać w pralce czy czyścić odkurzaczem piorącym. 13. Jak wygląda rynek mat do sklepów - czy jest on już nasycony, czy jest jeszcze rozwojowy, jakie trudności napotyka? Jest to rynek bardzo rozwojowy, sądzimy, że w ciągu kilku lat sporo się zmieni w strefach wejściowych sklepów. Właściciele prześcigają się w ciekawych aranżacjach, inwestują znaczne środki aby przyciągnąć klienta. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, z tego, że czysta podłoga w sklepie stała się koniecznością. Na nic pójdą wydane tysiące złotych na kafle czy wyposażenie, jak klienci będą ślizgać się lub dreptać w błocie jak przysłowiowe "kaczki". Kartony na podłogach, chodniki, mini-wycieraczki 60x40cm mamy nadzieję, że odejdą w zapomnienie a ich miejsce zastąpią wycieraczki systemowe. Dobrze wykonany system czyszczący nie dość, że podniesie estetykę wejścia i sklepu to jeszcze obniży wydatki na środki do pielęgnacji podłóg. 14. Jaka jest żywotność mat? Żywotność produktu zależy od wielu czynników, tj. eksploatacji, pielęgnącji, materiałów z jakich są wykonane. W przypadku wycieraczek aluminiowych serii LUX - gwarancja na profile aluminiowe wynosi 5 lat, wkłady czyszące są wymienne. 15. Jak o nie dbać, aby służyły jak najdłużej? Przestrzegać instrukcji użytkowania. Ale przede wszystkim umieszczać w odpowienich strefach czyszczących. 16. Czy wiosną i latem zmniejszyć czyszczącą strefę wejścia? Latem można zmiejszyć system czyszczący, np. zabierając maty z IV strefy czyszcącej. Pozostałe powinny zostać |